PdRm

lgsg tak penah terpk aku akan keje kat sini.....mmg ar kecik2 dlu cite2 aku nak jadi polis, tp memandangkan ketinggian yg tidak memberangsangkan & keadaan fizikal aku yg tak bape bagus (takleh bersukan) maka, aku sendiri padam kan cita2 aku tu...hehehe

tp akhir nye, cite2 aku tu tercapai gak....wpun hanya la sebagai kerani kat sini...huuu

aku kursus kat UPM 13 mei aritu. 14 mei berangkat g tganu, 17 mei report duty kat IPK Kuala Terengganu, 18 mei report duty kat IPD kemaman, 19 mei masuk kat balai....

macam2 pengalaman la dlm 2,3 ari yg lepas tu.....kat IPK tu ok sgt...cc die sgt helpfull la, kat IPD kemaman, hurm....ssh nak cite...mmg sgt menyakitkan ati...aku sorg2 je kat situ tak wat pape...pastu leh lak die nye bos nak tahan aku tak kasi g balai...yg diorg sume plak sume cam blur...patut la PDRM ni nak pkai kerani luar...mmg tak terurus pn diorg sume nih..tp aku berjaya melarikan diri dari IPD, wat muke tak bersalah tros kuar..just pesan kat diorg ckp aku nak g balai...hehe...naseb ar....

smlm 1st day kat balai....sgt kecik & comey.....aku rase sebesar umah kat desa pandan kot, flat 3 bilik....tu je luas die...jarak dari jln besar ke kg ni de la dlm 7km, stesyen minyak pn takde...kdai pn just kdai2 kg, umah pn sume umah kg...mmg sgt kg la area sini..sini de 10 anggota polis, aku sorg je yg wat pentadbiran & satu2 nye pompuan kat sini....

so, mmg dilayan agak baik la.....smlm diorg gotong royong siapkan tempat utk aku.....sapu sampah, mop, kemas segala bagai....SM (sarjan mejar) sgt baik ok! polis2 ni pn alhamdulillah, nmpk baik....tp sbb baru agi kan....so mmg segan giler nak mampus...dah la aku ni pn dah mmg penyegan....so, agak canggung la kat sini....

dari smlm smp arini mmg lgsg tak wat pape....just pg ni aku kemas rak fail sket....tupun sbb dah mmg tatau nak watpe....slaen tu fb, ym, usya blog....hehehe...tu kire rutin harian la kat sini....tatau dah nak watpe...
owh lupe, pengalaman 1st day....aku tgk penjenayah....kes samun kedai...dgr org tu jerit kene pukul ngan adik2 polis nih...tak brani aku nak tgk...dgr suare die pn dah wat aku seram sejuk...eee, mmg kene wat ati kering ar...

aku nak upload pic balai ni...tatau la lepas ke tak....

cube...try....test!

Comments

Popular posts from this blog

BIOLAC fOr aMsYaR

BiLa HaTi BeRbiCaRa

Assalamualaikum.